Zážitkové centrum vedy Aurelium hostilo ENTER Olympiádu v programovaní

ENTER Olympiádu v programovaní hostilo Zážitkové centrum vedy Aurelium. Desiatky tímov z celého Slovenska sa stretli na podujatí v práve v tomto interaktívnom priestore.             ENTER Olympiáda je pomyselným vyvrcholením celého vzdelávacieho programu ENTER. 

Telekom ocenil najlepších študentov v programovaní. Vyhral elektronický asistent pre znevýhodnených študentov, aj smart svetlo na bicykel.

Telekom ocenil najlepšie tímy študentov základných, stredných škôl a gymnázií, ktorí sa so svojimi projektmi prihlásili do pilotného ročníku ENTER Olympiády v programovaní.

Víťazné tímy, ktoré vybrala odborná porota zo semifinálovej desiatky, priniesli širokú škálu projektov: Od funkčného modelu Pinballovej konzoly, cez elektronického asistenta pre imobilných pacientov, po signalizáciu pre asistentov detí na špeciálnych školách.

Desiatky tímov z celého Slovenska

ENTER Olympiáda je pomyselným vyvrcholením celého vzdelávacieho programu ENTER.  V rámci projektu neho Telekom zabezpečuje sady micro:bit hardvéru pre školy, organizuje workshopy pre učiteľov a pomáha pripravovať aj vzdelávacie materiály. Zapojilo sa doň už 570 škôl na Slovensku. Za posledný rok a pol sa podarilo vyškoliť 600 učiteľov, z ktorých každý v priemere odučil ďalších 90 žiakov. Spolu sa tak s micro:bitom mohlo učiť programovať až rekordných 54-tisíc žiakov základných a stredných škôl.

Cieľom ENTERu je viesť deti k tvoreniu a hľadaniu riešení problémov v ich okolí či hľadania inovácií. Deti má naučiť programovať, ale aj rozvíjať ich  kreativitu, logicky uvažovať či pracovať v tíme.

43 škôl z celého Slovenska

Do ENTER Olympiády sa prihlásili tímy zo 43 škôl z celého Slovenska. Ich úlohou bolo vypracovať projekt, ktorý by mal priniesť zlepšenie vo vybranej oblasti.

„Posledné dva roky sme do škôl dostávali hardvér, učiteľom sme poskytovali vzdelávacie materiály a dnes vidíme, ako tieto zdroje dokázali učitelia a žiaci s trochou zdravého zápalu a túžby po poznaní premeniť na zaujímavé a kreatívne projekty.“ hovorí manažérka spoločenskej zodpovednosti Telekomu Tatiana Švrčková.  „Znie to možno ako fráza, no kvalita prihlásených projektov nás skutočne prekvapila. Študenti preukázali schopnosť pracovať v tíme, logicky uvažovať a na splnenie svojich predstáv využiť rôznorodé technológie a postupy od programovania po 3D tlač,“ dodáva. 

Od hernej konzoly po asistenta pre znevýhodnených študentov

Do olympiády sa zapojil aj 3-členný tím zo Základne školy v Jakubove. Len 14-roční študenti Adrián, Tomáš a Marek predstavili projekt, ktorý pomáha asistentom znevýhodnených študentov. Porota mu udelila prvé miesto spomedzi všetkých základných škôl.

„Náš pán učiteľ nám povedal o reálnom probléme, ktorý majú asistenti a študenti na Mokrohájskej a my sme sa ho snažili vyriešiť. Na projekte sme pracovali v trojici asi dva mesiace,“ povedal Adrián, člen tímu, ktorý svoje zariadenie testoval aj v reálnej prevádzke.

Prvé miesto medzi strednými školami a gymnáziami vyhral tím Oravskí junáci z Gymnázia Martina Hattalu v Trstenej s projektom Smart svetla na bicykel. „Najprv sme chceli urobiť len smerovky na bicykel, no povedali sme si, že to nestačí a doplnili sme ďalšie funkcie. Keď naše zariadenie zaznamená pád, odošle súradnice a žiadosť o pomoc,“ povedal Jerguš, člen víťazného tímu.

Na 2. a 3. miesta sa prebojovali aj ďalšie projekty, ktoré vznikli na hodinách informatiky. Sú tak dôkazom toho, že mladí ľudia dokážu vďaka technológiám realizovať svoje nápady - stačí im len podať pomocnú ruku.

Projekt ocenili aj učitelia informatiky. „Projekt ENTER dal študentom možnosť nielen učiť sa programovať, ale aj pracovať priamo aj s hardvérom, k čomu sa inak veľmi nedostanú. Okrem toho vidíme veľa možností pre medzipredmetové vzdelávanie a nezostáva tak len pri informatike,“ skonštatovala Denisa Slavkovská, učiteľka informatiky zo Spojenej školy Dominika Tatarku v Poprade.

Stredné školy a gymnáziá

3. miesto: Incubaci - Incubio starostlivosť o rastliny

2. miesto: Bit games - Bit arcade

1. miesto: Oravskí junáci - Smart svetlo na bicykel

Základné školy

3. miesto: Pinball – hra Pinball

2. miesto: STEMFI tím – osobný asistent pacienta

1. miesto: Jakubovskí roboti - MICRO:BITY ako asistenti asistentov na špeciálnej škole

 

Videovizitky víťazných projektov

Viac informácií o zapojených projektoch a o celom projekte ENTER

Telekom ocenil najlepších študentov v programovaní. Vyhral elektronický asistent pre znevýhodnených študentov, aj smart svetlo na bicykel     

Posledný update stránky: 2022-06-14 09:04